miercuri, 18 septembrie 2013

O saptamana cu Nikon D5200

La inceputul lunii iulie am avut ocazia sa incerc noul D5200, un DSLR care m-a surprins placut. Primul contact cu D5200 se intamplase prin martie, cand am facut o vizita unei reprezentante Yellow Store, insa "intalnirea" noastra a fost prea scurta pentru a-mi putea face o parere corecta despre aceasta camera. Asa ca atunci cand am prins ocazia l-am imprumutat pentru mai multa vreme si l-am intors pe toate partile. Am profitat de fiecare iesire pentru a-l pune la incercare, iar la final, D5200 nu m-a dezamagit deloc, dimpotriva, mi-a dovedit ca este o camera foto capabila sa concureze cu oricare alta in format DX. Cei 24 MP ai sai redau detalii dintre cele mai bune, iar comportamentul la valori ISO mari este remarcabil (ptr. un DSLR in format DX si mai ales ptr. clasa sa). Mi-au mai placut display-ul rabatabil, calitatea filmarilor si sistemul de focalizare (similar cu cel din D7000 si D600, insa fara motor AF in camera), insa nu prea m-am impacat cu grip-ul simtitor mai mic si cu meniul destul de diferit si greoi ptr. cineva obisnuit cu cel de la D90 si modelele din clasa superioara.
Evident ca are o multime de functii si facilitati - cele mai multe utilizabile doar in formatul JPEG, insa eu l-am pus la treaba folosind strict formatul RAW, iar din fisierele trase in acest format am obtinut rezultate excelente.
Nu pot sa spun sigur daca as inlocui D90-ul cu un D5200, insa pot spune sigur ca as alege aceasta camera ca back-up oricand ptr. avantajele enumerate mai sus.
Alte fotografii cu D5200 gasiti  in postul anterior.
Alaturi de D5200 am folosit urmatoarele obiective : Nikkor AF 10,5mm F2.8 Fisheye (folosind focus manual), Nikkor AF-s 40mm F2.8 Micro si Nikkor AF-s 18-105mm VR.

Niciun comentariu: