marți, 15 octombrie 2013

Dimineti pastorale - 2

Revin cu o postrae care are legatura cu ultimele 2 - cu una dintre ele prin tematica, iar cu cealalta prin tehnica.
S-a intamplat intr-o dimineata de inceput de august, cand m-am hotarat sa testez Nikon D7100 la un rasarit vazut de pe dealurile de la Ipotesti, Suceava. N-am avut noroc de nori, insa am avut noroc de o atmosfera placuta si de "personaje" interesante.
D7100 s-a descurcat admirabil si in aceasta situatie, evidentiindu-se printr-un Dynamic Range bun si detalii excelente (mai ales cand s-a folosit "sticla" de calitate). Totusi, diferentele cele mai mari (dincolo de specificatiile tehnice cunoscute) intre el si D90 (caci la el ma pot raporta deocamdata) s-au vazut mai ales la sensibilitati ISO ridicate, acolo unde D7100 se decurca foarte bine. Desigur ca sunt si alte multe avantaje pe care le are D7100, avantaje de care m-am convins si eu cand l-am testat, desi, trebuie sa recunosc, inainte sa fac asta, nu prea m-a dat pe spate. Dar acum, dupa ce l-am testat si butonat vreo 3 zile, pot spune ca este o camera foarte reusita, pe care mi-o doresc, alaturi de D600 - un aparat care, iarasi, m-a surprins placut.
Asa dupa cum scriam mai devreme (intr-un post anterior), inainte de D7100 a fost D5200, care, desi este cu o clasa mai jos (sau chiar o jumatate), impartaseste multe din avantajele fratelui mai mare (avand, se pare, acelasi senzor produs de Toshiba). De altfel, daca este sa nu luam dupa testele facute de cei de la DXOMark, cele doua camere au scoruri foarte apropiate, cu un usor avantaj in favoarea lui D5200. In practica, probabil ca nu se va simti acest avantaj, insa cu siguranta cei care vor alege D5200 in defavoarea lui D7100, nu vor regreta.
Totusi, pentru mine, ramane favorit D7100 datorita constructiei, robustetii, rezistentei la intemperii, micilor avantaje de ordin tehnic si a modului de utilizare foarte apropiat de cel cu care m-am obisnuit.
Cam astea ar fi concluziile mele despre D7100, pe acre le completez cu fotografiile de mai jos si din postul anterior. Astept parerire si intrebarile voastre.

Iata si 2 cadre la ISO mare :
ISO 2000, 20sec, F2,8, 10,5mm
 ISO 3200, 20sec, F2,8, 10,5mm
Nikon D7100 + 18-105 VR, Tamron 70-300 & Nikon 10,5 f2,8 Fisheye.

Un comentariu:

Cristi spunea...

Vacuta care priveste spre obiectiv este cea mai simpatica! :)