luni, 6 aprilie 2009

Pe Urme de Luceafar

Nu cred sa fie cineva care sa nu fi auzit sau sa fi citit macar o data capodopera poeziei romanesti - Luceafarul, poemul cel mai dezbatut si comentat in special la orele de Limba Romana din liceu parca :). Insa nu ptr. a rememora celebrul poem va retinem atentia (desi poate n-ar fi rau sa-l mai cititm din cand in cand), ci ptr. a va impartasi si voua (bineinteles prin intermediul fotografiilor) din ceea ce am trait week-end-ul trecut, atunci cand am ajuns la locul nasterii lui Eminescu. Este vorba despre satul Ipotesti (actualmente Mihai Eminescu) din judetul Botosani - o oaza de liniste si relaxare. Am avut avantajul sa ne bucuram de o vreme extrem de frumoasa, astfel ca peisajele si florile proaspat rasarite nu puteau sa nu iti rapeasca privirea si atentia.
Am vizitat casa memoriala a poetului si biserica din imediata apropiere, apoi am pasit pe cararile pe care probabil ca a mers si Eminescu spre a-si gasi inspiratia. Am traversat si codrii de arama, pentru ca in final sa ajungem la lacul, unde poetul venea adesea sa se regaseasca (ce-i drept acum avea cam multe urme ale "civilizatiei").
Intamplarea a facut ca in aceeasi zi in care am vizitat locul natal al poetului sa se desfasoare la amfiteatrul din cadrul Centrului National de Studii Mihai Eminescu un festival judetean de muzica ptr. copii si tineri, intitulat sugestiv "Tinere Sperante". Am auzit acolo cateva voci promitatoare, care sper ca vor fi descoperite de cine trebuie.
Mai jos gasiti o cronica ilustrata a vizitei noastre la Ipotesti; poate asha o sa reusiti si voi sa va urniti intr-un week-end intr-acolo. Merita !











Un comentariu:

Loredana spunea...

Frumoase fotografii, unele chiar memorabile! Chiar e un loc de vis si de visare acolo, bine realizata invitatia, bravo!