duminică, 17 iulie 2022

Noul 308, mai atrăgător ca niciodată

Peugeot a reprezentat dintotdeauna pentru mine o marca cu rezonanță, de care am auzit pentru prima dată înainte de Revoluție din cunoscutele surprize Turbo. Ulterior, fiind receptiv la orice mașină non-autohtonă vedeam pe stradă sau în călătoriile de familie, am remarcat și primele modele ale mărcii pe străzile din România. În timp, am observat că Peugeot devenise o prezență destul de activă pe piața locală, iar primul contact cu un Peugeot de care îmi aduc aminte se petrecea pe la începutul anilor 2000, pe vremea când eram Dj la un post de radio din Pitești. La vremea respectivă radioul avea altă percepție, iar interacțiunea cu ascultătorii era foarte activă. Revenind, unul dintre ascultătorii emisiunii mele de atunci, Liviu, cu care țin legătura și acum, avea un 206 SW, care mi-a plăcut foarte mult pentru că deși era compact, avea suficient spațiu pentru o familie și era mult mai confortabil și mai tehnologizat față de echivalentul de la Dacia (1310 Break).

De condus însă, nu îmi aduc aminte să fi condus vreun Peugeot până anul acesta când am primit la test noul 308. Mașina mi-a plăcut încă de când am văzut primele imagini oficiale, astfel încât m-am bucurat că am primit-o la test la scurtă vreme de la lansarea sa oficială în România.

Am parcurs peste 500 de kilometri la volanul acestei mașini , în week-end-ul în care l-am avut la test, atât pe drumuri urbane cât și extra-urbane, mai bune sau mai rele, iar noul 308 s-a comportat bine, fiind foarte plăcut de condus în orice situație. Desigur că la acest aspect au contribuit în special noua cutie automată cu 8 rapoarte dar și sistemele de asistență și dotările mașinii. Am depunctat-o la ținuta sportivă, însă e foarte posibil ca marea majoritate a cumpărătorilor acestui model să nu fie de acord cu mine sau să îi intereseze mai puțin acest subiect.

Consumul mi s-a părut foarte bun pentru stilul meu de condus, însă cred că se poate cu mult mai puțin, în condițiile unui mers lejer, fără (prea multe) accelerări sportive. Cutia automată cu 8 rapoarte (cu convertizor de cuplu) de pe noul 308, denumită Efficient Automatic Transmission (EAT) este produsă de japonezii de la Aisin. Este o cutie premium folosită și pe BMW, Mini sau Lexus, astfel încât nu va fi o opțiune foarte ieftină atunci când îți vei configura noua mașină. În ciuda acestui fapt o recomand cu căldură atât pentru confortul oferit în traficul cotidian, cât și pentru consumuri foarte bune, mai ales în extra-urban.

Spațiul interior se încadrează cumva în tiparele clasei, însă, personal, aș prefera varianta break, pentru extra-spațiul din portbagaj.

Am condus varianta Allure (de mijloc), suficient de dotată, propulsată de motorul emblematic al PSA – 1.2 Puretech de 130 de cai și 230 NM. Testele și review-urile utilizatorilor acestui motor l-au desemnat ca fiind cel mai fiabil benzinar din clasa sa. În ciuda faptului că are 3 cilindrii, motorul acesta nu s-a simțit dezechilibrat și nici prea zgomotos în timpul testului și vă mărturisesc că este unul dintre benzinarele mele preferate din ultima perioadă.

Ce altceva mi-a mai plăcut la această mașină, vedeți în review-ul de mai jos, urmat de nelipsitele wallpaper-uri de la filmare.

 


Niciun comentariu: