vineri, 17 martie 2017

Scurt review img Stage Line MD-4800 & MD-480

   După cum scriam într-un post anterior, pasiunea pentru muzică a apărut cu mult timp înainte de cea pentru fotografie. Mai precis, undeva prin 1994. De atunci am ascultat multă muzică redată pe diferite sisteme și suporturi, de la casetă la miniDisc sau mp3-player.
   Când vine vorba de ascultat muzică, primele lucruri la care te gândești sunt căștile și boxele. Pentru că astăzi am avut ocazia să testez o pereche de căști, m-am gândit că n-ar fi rău să vă împărtășesc și vouă din experiența cu ele.
   Așadar, vorbim despre img Stage Line MD-4800, o pereche de căști cu denumire pompoasă și cu specificații pe măsură. Ok, avem specificații bune, dar cum sună?
De asta am fost curios și eu, iar, pentru a mă edifica, le-am testat în diverse situații. Prima dată le-am conectat la telefon, de pe care am redat o piesă de pe Youtube. Prima impresie a fost una bună, iar la o comparție cu mai vechile MD-480, tot de la Stage Line, am sesizat mici diferențe.
   Le-am conectat apoi la amplificatorul de căști din radio și am ascultat în paralel câteva piesa de la radio și de pe Youtube. Ba chiar am făcut și o intervenție live cu ele (MD-4800). Trebuie să recunosc că nu prea m-am simțit confortabil cu ele, dar, poate, asta are legătură cu faptul că m-am obișnuit cu celelalte. La audițiile în paralel s-a simțit clar diferența dintre ele, în sensul că MD-4800 au un bass ușor mai pronunțat față de MD-480, dar partea de medii este undeva în spate, nefiind foarte bine definită. Înaltele mi s-au părut echilibrate. Nici stereofonia nu este foarte bine definită la aceste căști, dar asta contează mai puțin dacă le vei folosi mai ales în club/pub ca DJ. Până la urmă asta este și destinația pentru care Monacor/Stage Line au conceput MD-4800, lucru întărit de specificațiile producătorului.
    Tot din speficații aflăm că MD-4800 sunt dotate cu magneți de neodynium și driver de 50mm. Volumul este unul decent, ușor mai ridicat față de MD-480 (300mW vs 200mW), ceea ce iarași ajută un DJ. Și cablul fix de 3 metri este de ajutor unui DJ, la fel ca și design-ul și modularitatea căștilor, MD-4800 având cupe pivotatnte într-o singură direcție. Apropos de design ... ceva îmi aduce aminte de celebrele HDJ-1000 de la Pioneer.
    Deși am avut rezerve în ceea ce privește plierea pe cap și urechi, MD-4800 stau foarte bine pe cap, fiind realtiv ușoare și fixându-se destul de bine pe urechi, pentru o bună izolare față de zgomotul ambiental. Nu insist pe celelalte specificații pentru că sunt disponibile pe site-ul producătorului și pentru că m-am gândit că e mai important să aflați cum se aud.
    Ca și concluzie, aș spune despre MD-4800 că sunt o pereche de căști decente și chiar corecte pentru prețul lor (115 RON la prietenii de la Expert Music), fiind recomandate în special DJ-ilor mai noi sau mai vechi. Pot fi folosite și pentru audiție, dar detaliile nu vor surprinde.
    Pentru audiție și alte situații, recomand MD-480, căști de care sunt foarte mulțumit și acum (raport calitate-preț), după vreo 2 ani de folosire zilnică. Acestea au un sunet mai echilibrat, cu medii ce aduc sunetul „în față” și cu bass și înalte suficient de pronunțate ca să creeze o experiență audio plăcută. De asemeni,la MD-480 și stereofonia este mai pronunțată față de MD-4800. Un dezavantaj pentru MD-480 ar fi cablul de 1.2 metri fix, care în timp își pierde din elasticitate. Deși au cupele mai mici față de MD-4800 (cu driver tot din neodynium de 38mm), MD-480 izolează și ele destul de bine și se pliază confortabil pe cap, fiind sensibil mai ușoare (150 grame vs 255 grame MD-4800). În timp au cedat ornamentele laterale argintiu-satinate, iar îmbrăcămintea cadrului metalic (a benzii de cap) a crăpat în partea superioară pe interior. La fel s-a întâmplat și cu unul din padurile căștilor. Însă niciunul dintre aceste aspecte nu a afectat utilizarea lor.
     În loc de încheiere vă recomand cu căldură ca, atunci când vreți să vă cumpărați o pereche de căști mai scumpe sau mai ieftine, să căutați cât mai multe referințe despre ele și, în măsura posibilităților, să le testați înainte de a le cumpăra, pentru că cee ce place altuia, ție s-ar putea să nu-ți placă.
     Audiții plăcute și alegeri inspirate!



Niciun comentariu: