vineri, 11 noiembrie 2011

Gipsy Style

Pana acum experientele personale cu semeni de etnie rroma nu au fost dintre cele mai fericite; insa iata ca a aparut si ocazia care sa ne demonstreze ca nu toti oamenii sunt la fel si, in consecinta, putem renunta la prejudecati si catalogari generaliste.
S-a intamplat in urma cu o luna, undeva aproape de satul bunicii din judetul Botosani, acolo unde cateva familii de rromi caldarari isi instalasera corturile la marginea satului pentru a confectiona pentru oamenii din zona diverse obiecte de trebuinta casnica : cazane, ceaune s.a.
Afland de prezenta lor acolo, nu am rezistat tentatiei de a-i cunoaste si de a le afla povestile. Din pacate am nimerit o vreme nu tocmai potrivita pentru fotografii, in schimb ne-am putut bucura de o primire calda din partea gazdelor. Pentru ca i-a placut cum erau impletite femeile rrome, Narcisa s-a ales cu o "coafura" in stilul gipsy, iar apoi, pentru ca tacamul sa fie complet, a primit si un batic si o fusta, bineinteles specifice etniei. Nu am fotografiat fetele niciunuia dintre membrii familiei pentru ca nu am primit acordul lor, insa am reusit sa surprindem si sa postam cadrele de mai jos.

Un comentariu:

Laurentiuq spunea...

Tigani si rromi se impart in doua mari categorii, cei care respecta traditile si obiceiurile si cei care mai nou sau profilat in Italia, Spania si alte state prestand munci in defolosul comunitati.