joi, 20 septembrie 2012

De la firul ierbii

Inca de la primele incercari macro, m-am atasat foarte mult de acest gen de fotografie, pentru ca, desi necesita mult efort, ofera satisfactii deosebite. Cel putin asta simt eu de fiecare data cand ies la ”vânătoare de gâze” sau mai apoi cand imi rezerv ceva timp ca sa analizez rezultatele. Ceea ce este interesant la acest gen de fotografie, din punctul meu de vedere, este faptul ca niste vietati, pe langa care trecem nepasatori mai mereu, ori nici macar nu le vedem, isi schimba cu totul aspectul atunci cand abia iti incap pe ecran. Pana la urma, ca si in cazul peisajelor, putem gasi lucruri extraordinare chiar langa noi, iar in cazul de fata, chiar la picioarele noastre.
Desigur, exista mai multe moduri pentru a aborda acesta gen de fotografie, in functie de tehnica si subiect. Dupa cum se poate vedea, eu am abordat macro-ul de natura folosind obiective dedicate. Pana acum am folosit doar un Tamron Af-s 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro cu raport de marire 1:2, iar mai nou am avut ocazia sa testez  Nikkor AF-S Micro 85mm f/3.5G DX ED VR II, un veritabil obiectiv pentru macro cu raport de marire 1:1.
Mai jos am postat cateva din cadrele macro care mi-au placut, realizate in ultimele luni, impartite in 2 categorii, dupa tipul obiectivului cu care au fost capturate.


                          Nikkor AF-S Micro 85mm f/3.5G DX ED VR II
 
 
 
 
 
 


                           Tamron Af-s 70-300mm f/4-5.6 Di LD Macro
 
 
 
 

Niciun comentariu: